Повернутися до звичайного режиму

Вас вітає Іваніна Віталій Ігорович .

Шановні Батьки, Учні, Вчителі! Під час війни, воєнного стану та дистанційного навчання у разі необхідності звертайтеся за порадами та онлайн-консультаціями до шкільного практичного психолога Іваніни В.І за телефоном +380 988462928 .

Електоронне листування (irene.garmash@gmail.com)

«В кожній людині сонце, тільки дайте йому світити» (Сократ)


Графік консультацій практичного психолога Новоолександрівського ліцею

Понеділок 10.30 – 12.00

Середа 10.30 – 12.00


Шановні колеги, батьки учнів, учні! Інформуємо Вас, що в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої першою леді України Оленою Зеленською старувала комунікаційна кампанія. Мета кампанії – сприяти формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан.

У межах кампанії створено спеціальну сторінку: http://howareu.com (howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров'я – своє та людей поруч. Дізнатися більше інформації про ментальне здоров’я можна також на сторінках у соціальних мережах: Facebook – https://www.facebook.com/howareu.program Instagram – https://www.instagram.com/howareu_program YouTube – https://www.youtube.com/@howareu_program Twitter – https://twitter.com/howareuprogram Telegram – https://www.tiktok.com/@howareu_program Viber – https://invite.viber.com/?g2=AQAyHzQp6XJwmVCkkkXeWJVdLF8eAQa8Pzq3 NYgcLWJGls3sN3tGibu5P%2BEH0rsb Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», ініційована Оленою Зеленською, має на меті допомогти українцям знайти джерело сили.

Зверніть увагу на корисні посилання:

1. Декілька порад для вчителів, які працюють із дітьми, що пережили складні ситуації. https://naurok.com.ua/post/yak-pracyuvati-z-uchnyami-yaki-zaznali-psihologichnih-travm?fbclid=IwAR3R3gLZCgmhBElUAbuLBHOzaNKCjXCw2PNC6INt2z0Jy-y5127CRjLq5QA

2. Як впоратися з наслідками стресу та уникнути посттравматичного стресового розладу.

https://www.youtube.com/watch?v=1TFmMfOqzVI&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94

3.Як педагогу розвивати у собі навички життєстійкості:

https://www.youtube.com/watch?v=wqXP_D5-sh0&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=2

4. Як говорити з дітьми про війну, коли війна триває | Психологічна підтримка педагогів:

https://www.youtube.com/watch?v=mvLhRldsPyk&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=6

5. Як допомогти дитині пережити втрату? https://www.youtube.com/watch?v=LQyA-jiRiD0&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=4

6. Як проводити уроки під час війни |https://www.youtube.com/watch?v=pjZHa3G_qLY&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=5

7. Перший український сайтдля батьків та дитячих психологів: https://dytpsyholog.com

8. Особливості співпраці вчителя та батьків учнів під час освітнього процесу в умовах війни.https://www.youtube.com/watch?v=QoGMjqXrDV8&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=7

9. Емоції – як навчити дітей їх розуміти та виражати, особливо під час війни.

https://www.youtube.com/watch?v=SrcGH6KlXL0&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=3

10. Як говорити з дітьми про новини під час війни?

https://www.youtube.com/watch?v=dhutky4Rtq8&list=PL30_qxdxy_6P2ruf8vN5HygeLvrcO5a94&index=11

11. Увага! Попередження домашного насильства:

Суголосно до статті 1. Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2229-19) домашнє насильство - діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім'ї чи в межах місця проживання або між родичами, між колишнім чи теперішнім подружжям або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім'єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, якавчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь. Домашнього насильста можна уникнути, якщо жертва не буде мовчати.

У випадках домашнього насильства ЗВЕРТАЙТЕСЯ : до Національної поліції за номером 102 та повідомити про факт насильства; на Урядовий контактний центр 15-47, де цілодобово надаються інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які постраждали від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей, або з питань загрози вчинення такого насильства та психологічної допомоги потерпілим від домашнього насильства жінкам, чоловікам, дітям; до безкоштовного номеру системи безоплатної правової допомоги 0 800-213-103; до національної «гарячої лінії» з питань запобігання домашнього насильства, торгівлею людьми та гендерної дискримінації 0-800-500-335 або 116-123 (короткий номер з мобільного).

Зміст діяльності психологічної служби школи у 2023-24 н.р.

Психологічна служба є частиною системи освіти, тому її основні завдання і функції виходять з місії системи освіти, задекларованих у статті 6 Закону України «Про освіту», принципів гуманістичного характеру освіти, пріоритету загальнолюдських духовних цінностей, життя та здоров’я людини, свободи розвитку особистості та адаптивності системи освіти до рівня і особливостей розвитку особистості. Відповідно, місія психологічної служби полягає у забезпеченні розвиваючого характеру освіти, тобто психолого-педагогічних умов для успішного вирішення завдань навчання та розвитку.

Діяльність практичного психолога ХСШ №109 у 2023-2024 н.р. будується на основі вивчення об’єктивної ситуації освітнього процесу та ситуації в країни в цілому.

У 2023/2024 навчальному році, зважаючи на складний період у нашій країні, пріоритетним завданням закладів освіти стає збереження і зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Головним пріоритетом діяльності закладів освіти є забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які постраждали від російської збройної агресії.

У результаті військової інтервенції російської федерації до України, постало гостре питання стану психологічного здоров’я здобувачів освіти, їхніх батьків та вчителів, що впливатиме на освітній процес у новому навчальному році. За таких умов істотно зростає роль психологічної служби у системі освіти. Одним із головних завдань закладу освіти є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Метою діяльності психологічної служби у 2023-2024 навчальному році є психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу, сприяння подоланню наслідків травматичних інцидентів, сприяння створенню умов безпечного освітнього середовища, умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Основним напрямком діяльності психолога у 2023-2024 навчальному році є просвітницька, профілактична й розвиткова робота з учнями школи з метою формування навичок стресостійкості, психоемоційної стабільності, резілієнтності, вмінь долати наслідки травматичних подій та допомога з адаптації до навчання під час кризових ситуацій, створення психологічно комфортного, безпечного освітнього середовища для розвитку здорової, гармонійної особистості та збереження психологічного здоров’я учнів.

Річний план роботи практичного психолога ХСШ № 109 на 2023-2024 н.р. складений на основі:

Закону України “Про освіту”, „Про загальну середню освіту” 1999 р.,

Закону України “Про освіту”, „Про загальну середню освіту” 1999 р.,Закону України "Про охорону дитинства", Конвенції ООН „Про права дитини”, Загальної Декларації прав людини, «Етичного кодексу психолога та етичних правил проведення досліджень»,

- Додатку1 до листа Міністерства освіти і наук України від 19.08.2022 р. №1/9530-22 «Психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану», - Додатку до листа МОН України від 02.08.2022 № 1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році», - листа МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»; - листа МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»; - листа МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України», - листа МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році», -листа МОН України від 22.06.2022 № 1/6885-22 «Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федерації на території України»;

-листа МОН України від 14.06.2022 № 1/6355-22 «Про Рекомендації щодо усунення ризиків торгівлі людьми у звязку з війною в Україні та гуманітарною кризою»;

-листа МОН України від 30.05.2022 №1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;

-листа МОН України від 13.05.2022 №1/5119-22 «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні»;

-листа УНМЦ НАПНУ від 26.04.2022 № 43 "Про інформування щодо надання психологічної та соціально-педагогічної допомоги учасникам освітнього процесу"; Та інших нормативних документів.

Основні завдання психологічної служби:

Таким чином, у 2023-2024 н.р. планується направити роботу психологічної служби школи на здійснення завдань:

· Забезпечення психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу з урахуванням ситуації в країні в цілому. Адаптація учасників освітнього процесу до кризових ситуацій. Сприяння подоланню наслідків травматичних інцедентів в системі.

· Проведення психологічного супроводу освітнього процесу в умовах воєнного стану. Здійснення психологічної допомоги у кризових ситуаціях.

· Забезпечення психо-емоційної підтримки учасників освітнього процесу з урахуванням ситуації в країні в цілому. Адаптація учасників освітнього процесу до кризових ситуацій.

· Робота з профілактики психотравм у дітей та формування психосоціальної стійкості. резілієнтності, робота з профілактики стресів та ПСТР внаслідок воєнної агресії російської федерації. Психологічна допомога внутрішньо переміщеним дітям та мешкаючим за кордоном.

· Забезпечення психологічного супроводу захисту прав дітей, в тому числі прав на прояв і повноцінний розвиток свого потенціалу, не залежно від індивідуально-психологічних особливостей, інтересів та схильностей, рівня розвитку в цілому та гендеру.

· Сприяння формуванню у здобувачів освіти мотивації до навчання.

· Формування морально-духовних та національно-патріотичних цінностей учнів.

· Сприяння захисту честі і гідності учнів та допомога кожному учневі у соціалізації й адаптації до соціального середовища шляхом оптимального розвитку його потенційних можливостей.

· Сприяння формуванню у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику. Сприяння формуванню навичок здорового способу життя, готовності до самореалізації та свідомого ставлення до власного здоров’я.

· Робота з учнями перших класів з метою надання допомоги під час адаптації до навчання в школі та дистанційного навчання.

· Робота з учнями з метою надання допомоги під час адаптації до середньої школи (5-і класи).

· Формування соціально-комунікативної компетенції обдарованих дітей.

· Робота з учнями пільгового контингенту.

· Забезпечення психологічного супроводу учнів, які мають девіантну та делінквентну поведінку та профілактика правопорушень, злочинності.

· Сприяння попередженню будь-яких видів і форм насильства, булінгу (цькування), злочинності серед здобувачів освіти.

· Профілактична та просвітницька робота з метою попередження залежності підлітків (вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю, тютюнопаління), та самоушкоджувальної поведінки учнів.

· Сприяння професійному самовизначенню здобувачів освіти, формуванню життєвої компетентності. Допомога учням у визначенні професійних нахилів та інтересів.

· Сприяння підвищенню рівня знань учасників освітнього процесу з питань медіаграмотності, медіазахисту та цифрової гігієни.

· Сприяння формуванню психологічної готовності учасників освітнього процесу до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.

· Підвищення психологічної культури всіх учасників освітнього процесу: консультативна та просвітницька робота з вчителями, батьками, учнями.

· Психологічний супровід діяльності педагогічного колективу. Сприяння попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників.

·


Шановні батьки та педагоги, запам’ятайте!

- Якщо діти живуть в умовах постійною критики, вони навчаються осуджувати.

- Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству.

- Якщо дитину постійно висміювати, вона навчається зневажати себе.

- Якщо дітей постійно соромити, вони навчаються почувати провину.

- Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терплячості.

- Якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості в собі.

- Якщо вчинки дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги.

- Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими.

- Якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти.

- Якщо діти живуть із визнанням, вони навчаються дружелюбності. Вони знаходять любов на землі.

З повагою до Вас практичний психолог Іваніна В.І.

Кiлькiсть переглядiв: 880

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.